Zachowanie równowagi
Zachowanie równowagi

Zachowanie równowagi

W życiu dziecka ma się znaleźć miejsce zarówno na zabawę, jak i naukę. Zorganizowane zajęcia sportowe są idealne do tego, by dzieci uczyły się takich umiejętności jak, pamięć i samokontrola, a także współpraca i krytyczne myślenie. Najlepszą rzeczą w sporcie jest to, że dzięki niemu nasze dzieci będą aktywne. Pamiętajmy jednak, że to ma być zabawa. To samo dotyczy innych działań, wszystkie powinny wzbogacać nasze dziecko i stanowić ostateczną ofertę możliwości uczenia dzięki zabawie i eksploracji.

Kiedy widzisz, jak inne dzieci są przewożone z jednych zajęć na drugie, może Cię skusić, aby stworzyć również taki harmonogram dla swojego dziecka. Ale pamiętaj, że umiar jest dobry we wszystkim, również w zajęciach pozalekcyjnych. Weź pod uwagę korzyści dzieci z danych zajęć w stosunku do kosztów, czasu, energii, wysiłku logistycznego, stresu i wydatków dla Ciebie, Twojego dziecka i całej rodziny. Najlepiej, by dzieci miały coś do powiedzenia o tym, w czym chcą uczestniczyć.
Nie dyktujmy ich natomiast rodzaju i ilości działań. Weźmy pod uwagę możliwości i zainteresowania dziecka, na samym początku mogą uczestniczyć w 4, 5 lub 6 zajęciach by zobaczyć, w czym czują się najlepiej i na końcu wybrać 1 lub 2 zajęcia. Jeżeli w dowolnym czasie, klasa lub aktywność stają się źródłem niepokoju i stresu u Twojego dziecka, znajdź dla niego coś innego. Zajęcia pozalekcyjne powinny być dla dziecka przyjemnością, a nie źródłem niepokoju.